Tetiba teringat kisah dulu....

Monday, December 29, 2008


hujan yang turun bagaikan mutiara




sehari dua nie asyik ujan je.... nak kuar pon x dak mood.... member2 rapat pon dah ramai balik ke tempat pengajian, tinggallah aku keseorangan kebingungan kat umah... benda paling best klu ujan nie tido. mesti kowang pon sama kan..... ye la bila dah ujan badan pon malas nak gerak...





malas cam garfield



bila aku duk termenung tgk ujan di luar tingkap nie teringat plak kisah aku gie Terengganu ngan motor suatu ketika dulu...




ngan motor nie aku 1st aku blaja jalan jauh sengsorang


masa tu ujan2 gini gak la, bulan pon sama cuma tarikh aku x brape nak ingat.. time tu br dapat lesen motor, Lesen L lagi masa tu... Member baek aku J-Bon pon sama dapat lesen... Lebih kurang sehari lepas dpt L la. Kitaorang bergerak tanpa ada perancangan tau... Masa tu dalam poket aku ada RM50 je... so kira tawakkal je la untuk pegi balik.... aku pegi dalam area 9.oo a.m. n sampai kat Masjid Terapung dalam area 12.oo p.m. dr awal lagi dah niat klu dah dapat L nak gie Masjid Terapung, x sangka plak aritu bleh sampai ke c2... cam x caye je... masa sampai kat Kuala Terengganu cuaca bleh dikategorikan baek la. Tp kitaorang dah basah kuyup dah.... maklumlah start dari Kota Bharu sampai Setiu hujan lebat.... Tgh sesedap nak posing tetiba hujan lebat plak... Bila dah ujan lebat tu, kitaorang masuk Masjid n tgg orang azan n semayang Zuhur lu. pas2 balik je la kat umah dalam kul 2.30p.m. sampai kat umah plak kul 6.30 p.m. So tu la pesttime aku mengembara ngan motor ke negeri orang.....

p/s:gambar2 kenangan semua dah ilang coz external hard disk aku rosak.... :(

0 comments:

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH