Telepon Vs Kunci Motor

Thursday, April 16, 2009


Ari nie sekali lagi telefon aku wat hal pas repair dekat kedai. Tlfn nie start rosak pas jatuh bulan 1 aritu, pas2 aku anta balik dekat kedai aku beli coz warranty ada lagi. Aku tgg 2 bulan br siap. Bulan 3 aritu aku amik balik, tapi kesannya tetap sama. Tauke kedai tu ckp dh anta kilang tok repair balik benda alah nie. Tapi aku tgk dia x wat pape pon coz sticker yang dekat tempat skru tu x koyak pon. hampeh tol. 3 hari lepas aku terpaksa la gie repair guna ongkos sendiri coz x tahan screen asyik jadi blank je. Melayang rm65. Nak mesej cik bunga pon susah. Nak mesej memang susah, tapi kol senang. Tu pasal duit banyak abis minggu lepas, adoyai.....


Ari yang sama ngan telepon aku reapair nie la wit aku melayang rm28 agi coz tukar kunci seat motor, rosak plak. Motor nie pon satu la, nak rosak2 time2 camnie la. Tapi adat la ciptaan manusia nie banyak kelemahan. Ari nie pest time tau aku dengar technicion kedai tlpn ckp, "Maaf la sebab benda nie rosak balik". Aku x marah pon kat dia coz pas dia repair memang elok sehari. Dah la benda dah jatuh banyak kali nak wat camner. hehehehe.....



p/s: Ari nie aku dapat jawab semua soalan lab test. syukur sangat2..

5 comments:

Abd Halim Bin Mohd Said
Friday, April 17, 2009 12:45:00 AM
 

assalamualikum pauh putih, aku pun ada pakai jugak hp slide mcm ni dulu, pnyakit nyer memang sama, kalu slide ni memang bnyk kes dah, hp slide ni memang x tahan, x kira la nokia 5300 ke, N series ke,sony ericsson same je pnyakit, ribbon pada nset ni selalunya bermasalah.

Anis Mohd
Friday, April 17, 2009 10:59:00 AM
 

beli je hp baru .
abes cite..
puas ati sket kalo duit melayang byk2.. n nmpk hasil yg memuaskan .

Cikgu Ije
Friday, April 17, 2009 8:13:00 PM
 

guna selagi mampu. ehe

btw, my fren's hp pun model ni. dah dekat 2 tahun pkai mula wat pangai. mungkin nak berehat dah kot.

pauhputik
Saturday, April 18, 2009 1:21:00 AM
 

to abd halim
wslm, member aku pon dah ramai kena masalah ribbon nie, aku klu ada wit memang nak tukar br, tpi dh ujung sem nie poket kering ar, kena tunggu wit awal sem agi ar br dpt beli br agaknya..

to anis
Poket dah kering ar nak beli baru, tgg sem baru la br tukar kot.

To ije
Betul tu ije guna selagi mampu, klu betul dah rosak bar beli baru :p

Anonymous
Thursday, April 23, 2009 1:51:00 AM
 

"Telepon Vs Kunci Motor"

sape menang? berapa score?
lalala
sengal!
lain kali pakai telegraf je senang...

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH