Travel (Same x pengalaman kite?)

Thursday, August 6, 2009

Aku dah bosan ngan en3 pompuan dan nyah, arini nak wat en3 pasal aku sendiri la plak. En3 kali nie aku tahu jarang antara korang penah rasa @ x penah terlintas langsung nak cuba benda nie. Tapi benda nie la jadi kenangan paling indah dalam hidup aku. Ntah la indah ke x. Tapi nie berharga sangat2.

En3 kali nie ada la kaitan gak la ngan en3 tiub less dulu. walaupun agak sama mungkin berlainan, x pe la sebab aku dah tandus idea untuk menaip di pagi yang sejuk2 ketika korang sedang dalam selimut melayan mimpi jadi Juhi Cawla ngan Shah Rukh Kahn. Sape kate x kenal objek 2 orang nie x tahu la. hahaha

Korang mesti penah travel jauh2 ngan kete kan. X kesah la pegi mana2 pon, janji korang jadi musafir. Tapi korang mesti x penah travel ngan motor jauh2 kan. Aku nie kepala otak gila sket, tu bleh berulang balik Kelantan - KL (Sem 1,2,3) naek motor (sengsorang bukan berteman tau). Aku bukan ada superbike pon, tapi ada Honda Ex-5 je. Jalan ngan kete mesti best walaupun tghr sebab ada air-con, sekalipun bukak cermin mesti ase sejuk.

Tapi aku panas ke hujan ke, semua aku dah rasa time rider jejauh nie. Walaupun naek Ex5 je, tapi aku still yakin untuk travel jauh. Macam2 bleh rasa tau. Sakit bontot yang teramat, dihimpit kereta yang dibawa gila oleh orang gila, dll. Sesungguhnya bawak motor jauh nie banyak cabaran tau. Tapi banyak2 kenangan tu, aku suka time lalu bukit n tgk bukit menghijau. tenang gila ase bukit2. naek kete pon leh tgk tapi x sama feeling rider nie.

Time naek bukit x dinafikan memang berat gila vavi, kadang duk main gear 1 ngan 2 je terutama dekat Bukit Tujuh ngan Genting Sempah, tapi time turun bukit aku la raja, bleh tgk motor naek high speed. Pengalaman nie x leh dijual beli weh. Skunk nie motor aku dah x leh jalan jauh dah. Dah uzur bebenor. Tapi sape ada nampak motor ex-5 no plate DAL 1152 bawak cam cilaka tu hon la ek.

skunk tgh pikir mana nak korek duit nak trek-in motor tu. Tapi mak aku x bagi dah angkat motor baru, sebab mak aku tahu, ada motor baru mesti balik Kelantan ngan motor lagi. Mak aku memang anti aku merempit jauh2 nie. sebab tu nak balik kampung aku x penah gtau mak aku, nanti dia risau. Tahu2 dah sampai.

p/s: masa muda la nak try benda2 camnie, bila tua bila lagi mahu try. btul x???? sape nak try ok je, tapi percaya ngan diri kita, berdoa dan tawakkal.

12 comments:

Faizal Sulaiman
Thursday, August 06, 2009 4:34:00 PM
 

pergh dr kl ke klate.jauhnyo?
brani demo deh :p.
bravo2!

LuVidA^^
Thursday, August 06, 2009 7:21:00 PM
 

bhaye la..g sorg2...jauh2..nnti kne rompak samun..padan muke.
iskk2~

Zura Tahir
Thursday, August 06, 2009 8:17:00 PM
 

bahaya mana2 pun ade...yg penting..doa n tawakal.....

Kuwe
Thursday, August 06, 2009 8:54:00 PM
 

dok rok..ore kumpul duit beli kreto.nya minat lagi ko muto.bilo mu nok jadi tuo ni?

Cikgu Ije
Thursday, August 06, 2009 9:16:00 PM
 

salute ah. ije penah ride moto 5km kot. pening pale sb angin dia masuk kepala. haha. erkk.

Adinda Amy Sensei
Thursday, August 06, 2009 9:57:00 PM
 

berhati-hati di jalan raya.. (^_^)

'AQILAH
Thursday, August 06, 2009 10:21:00 PM
 

wo...sangat jauh....takut naik moto...:)

sharamli
Thursday, August 06, 2009 10:46:00 PM
 

shah rukh khan tu sapa?

Nyetok
Thursday, August 06, 2009 11:41:00 PM
 

Kawe pon ajim jugok 2,3 kali solo nga lagenda kawe dari Besut ke KL. Wlpon penat, tp besh, pengalaman tu seronok.. dop gitu des?

einahnutayiffus
Friday, August 07, 2009 9:29:00 AM
 

huu..pnh..2kli jew..tp,dekat jew pown..sitiawan-ipoh..sjm stgh..huu..:)

Hanc
Saturday, August 08, 2009 2:23:00 AM
 

salam bro~~ hehehe best tuuuu~~~

MissGAZA (FasihahAdnan)
Sunday, August 09, 2009 9:40:00 PM
 

cayala bro..
sampai cabuk ek motomu kejakan.
heee
=P

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH