Kete & Pompuan ( X paham aku)

Wednesday, August 5, 2009

Ketika aku menulis en3 nie, jam sudah menunjukkan 4.34 pagi waktu di KG KASA, PASIR MAS, KELANTAN. ntah apa aku buat sampai skunk aku x leh tido. sebenarnya aku gie jenjalan blog kengkawan sambil klik kengkawan nye nuff. Nati datang sini klik la aku punya balik ek. Nanti sama2 kita leh dapat cek.

Tajuk kali nie ok x? Kereta dan pompuan. Hari nie just nak share pengalaman aku time bawak kete ke tempat study 2 sem. 1st skali time time sem4 (kete abang aku coz dia sambung blaja - Kelisa SE) n sem lepas sem 6 (kete kakak awek aku - MyVI SE). Sem depan dah x dak kete dah melainkan abang aku terbang ke obersi skali agi.

Sepanjang aku bawak kete ke sana mcm2 benda berlaku tau, antaranya membabitkan pompuan. Market lebih korang tau x bawak benda nie. Aku nie boleh dikategorikan laki biasa yang x dak rupa ( x caya tanya ynn - budak kelas aku). Tapi bila pakai kete g kelas, pompuan mesti tgk semacam je, senyum lebar, klu abang tego agak2 dapat no phone x?? Seb baek aku nie x berminat sangat mengorat pompuan (x nak curang). gpon budak2 yang senyum bukan aku x tahu, bukan senyum sebab aku tapi sebab kete.

Sem lepasnya agi best. korang tau tak sepanjang budak sebelah umah pindah umah x penah dieorang tego aku (dak pompuan). Tapi bila aku bawak balik kete je kat umah, terus tego. Tego x pe, nie siap panggil aku abang agi. X penah agi orang pompuan panggil aku abang melainkan adik aku. Geli pon ada gak. Pas2 time aku nak kuar je mesti ada budak sebelah umah comel nie sibuk duk menyapu halaman rumah la. Macam2. X paham aku.

Tapi walaupun aku bawak kete, aku bukan jenis lupa diri, sebab tu bukan harta aku. Aku sedar aku nie hanya mat rempit datang dari kampung n nak blaja tok jadi mat rempit berjaya. Cuma aku x paham kenapa time aku bawak motor x penah nampak pompuan senyum kat aku. Jangan kata senyum, dengar enjin motor jeling pon tidak.

so pada awek kat luar sana tu cek nak pesan, tgk mamat bawak kete tu jangan pikir tu kete dieorang. x yah nak gatal lebih2, kang dah kaple, tahu2 naek bas selangor je nak g jalan2. hahaha.. Kepada laki plak, ingat pompuan kekadang bukan pandang anda, tapi pandang harta anda. Aku x kate semua same tau, gpon ada yang x pandang laki g2 sebab dia pon ada kete sediri. So, jadilah anda pengguna yang bijak dalam memilih barang keperluan anda.

p/s: merempit lagi best la. sebab merempit nie la dah banyak kali eksiden, langgar kete, orang jalan kaki, dll. Tapi semua aku lari.

18 comments:

Zura Tahir
Wednesday, August 05, 2009 6:49:00 PM
 

hahahaha...best plak topik nie...mmg ade sesetgh ppuan cm tue...sbb kete je terus jd yg tersayang...ppuan cm nie bile jd wife, esok husband dh bankrupsi terus jln angkat kaki...xtoleh2 dah... :)

Precious
Wednesday, August 05, 2009 7:07:00 PM
 

Alaaa ... kalau abang ada kete, boleh adik tompang.
Eh, abang tu ko, adik tu bukan haku, budak2 pompuan kat kolej ko ler....

Liyana Lunia
Wednesday, August 05, 2009 7:15:00 PM
 

betul2 :P sbb bwk keta rmai awek kerumun ko an? tyme bwk moto zati je kte nk pnjam HAHAHAHHAA

tp ko comel pe, kacak bergaya jgn la kate xde rupa tauu? :P

alahai nsib baik aku sehostel ngn intan, bole kiteorg tmpang kete die kalo tk, mau behimpit dlm keta ko mse nk g psr mlm dua sem lps whahah :P

MissGAZA (FasihahAdnan)
Wednesday, August 05, 2009 7:17:00 PM
 

nmpaklakan kata most pompuan zaman skarang agak materialistik..
hehe


erk!
apsal kamu lari ek tym eksiden langgar org pa bagai..
tak baik tu..
ni lah yg kata mat rempit..
huhu
jus kiddin'!
=p



bro,
jgn sekehku bro..
skarang kuletak link baruku di belog kamu..
bleh kan?kan?kan?
hehe

http://missgazza.blogspot.com/


(pomot kat sini..harap2 ada trafik jgakla blog baruku ni..!=P)

Cikgu Ije
Wednesday, August 05, 2009 7:54:00 PM
 

kes dilanggar lari la paling dibenci. isk. mintak jauh sgt. susah hidup.. xpasal2 kena masuk bengkel.

CikYana(",)
Wednesday, August 05, 2009 8:36:00 PM
 

hahaha
syok lak bace n3 nie
nsb baik la cikyana bkn jns cmtu
hikhikhik

LuVidA^^
Wednesday, August 05, 2009 8:40:00 PM
 

hok alohhh...
kalu ambe ni, tok tengok pongg kete2...nek beca pon takpo..
hahahhaha...
:D
ouh takmo curang..ade gewe doh nI??

emak
Wednesday, August 05, 2009 9:20:00 PM
 

kawe rase dak puan panggl demo abe bkn sebab kete tp kawe rase sbb kakak die kawen ngn demo..tu dorg pngl demo abe.hehe

sharamli
Wednesday, August 05, 2009 9:41:00 PM
 

baek deh kakak gewe dem0...

Cahaya Yang Riang Gembira
Wednesday, August 05, 2009 10:17:00 PM
 

Kah kah kah.. Lawak seh kamu.. Ade gak ek pompuan pndang laki sebab tu.. Hohoho.. Musti laa ade kan.. Tapi tak yakin ke pompuan tu pndang kamu sbb kamu hencem ke kacak ke??? Hahaha.. =)

Yg pnting.. Ku lagi suke nengok laki bawak moto.. Esp moto gaban.. Hua hua hua.. Nmpk macho seh.. =)

einahnutayiffus
Wednesday, August 05, 2009 10:24:00 PM
 

haha..mmg stgh pompuan cmtuu..tp,hunny xokess..huu..lg rela naek moto sndri..fresh air gtuu..haha..:p

Arsyad
Wednesday, August 05, 2009 10:30:00 PM
 

kalu maknyah lalu demo wi tumpang ke dok?

:)

demo jange gituh matju..kadang2 ado tino hok suka laki naik moto..nmpak rendah diri dan macho jah..sek2 dio tk tegur sbb segan jah..acu demo g tegur dulu,nye nok jugok hok benanyer..

kalu tekoh2 demo naik kete,..yolo doh tu h boh..maknyah pun nok..haha..meme tino lanih gituh..ado hok kelih ke duit..ado hok nok kemudahan..naik kete,molek skit napok..kalu nok bnding nga naik moto..pelik ngelih.

kawe napo demo nih..seorangpemuda yg berwawasan la jugok sbb demo masih ada kesedaran diri tuh..baguh demo boh..kalu orhe lain,ado kete..dok laye doh saing2..

uih merempit? guano merempit bagi demo tuh? congek moto ke? ke merempit secara berhemat? haha..
kawe harap2 demo jd mat rempit yg berjaya nanti..bukan bowok motor laju2 tp berjaya pada pelajaran..buleh tlg mok ayoh esok2..

ke guano ?

:)

Hanc
Thursday, August 06, 2009 12:09:00 AM
 

beSt topik wa~
panjg lak uncle valE cOmen ek~
haizz..
jadi lah perempit sejati~~
wawawawa~~
betul ke tu bRo??

Kuwe
Thursday, August 06, 2009 1:49:00 AM
 

angkat itu perempuan,kawen sama kereta.jemput aku jadi pengapit.cara tak cara?

Dba Ghani
Thursday, August 06, 2009 5:31:00 AM
 

haaaa..akuada keta...so aku x pandang budk2 laki yg bawak keta...
tunang aku pun ada keta....
jadi,kami sama2 ada keta...aku jeles gak sebab bduk pompuan yg 25+ ni,suke pandang tunang aku..aish....nasib baik aku ni memahami..kalu x,haru...

Abg Din
Thursday, August 06, 2009 8:41:00 AM
 

ada keta kira, ada security gitu....
nanti takkan nak bwk anak/bini naik moto...mcm iklan grand lavina tu....

mamai,wana,awiE,faten
Thursday, August 06, 2009 10:03:00 AM
 

agak2 klu laki bwk keta lembu,,ad x prmpuan yg melirik manja???haha
*just wondering*

:: hayati ::
Sunday, August 09, 2009 3:43:00 AM
 

lawak la citer ni! hahahah. mugkin itu la hakikatny pmpuan skng tp kalu laki pndang pmpuan pd ap lak ek??? tolng bg jawapn wahai LELAKI.

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH