Balik Unisel - Cerita Sepanjang Perjalanan

Tuesday, December 8, 2009

X penah2 aku buat en3 pasal perjalanan dan pengembaraan aku ke mana-mana. Kalau ada pon sepatah dua je ayat aku selitkan dalam en3 aku yang panjang lebar cam gerabak keratapi wau.

En3 nie tentang perjalanan aku balik ke Unisel semalam. Meh kita tgk detail perjalanan aku semalam.

Gerak dari rumah : 9.10 pagi
Hentian Pertama : umah j bon - anta mp3 modulator dengan cable sony
Hentian Kedua : stesen shell pasir mas - isi minyak RM8 (RM5 dalam tangki RM3 dalam botol(spare))
Hentian Ketiga : stesen shell kuala krai - isi minyak RM4.90
Hentian Keempat : R n R Gua Musang, - isi minyak RM5 
Hentian Kelima : stesen minyak petronas felda kechau - isi minyak RM5
Hentian Keenam : stesen petronas mukim gali raub - isi minyak RM5 (makan roti ngan teh bunga kekwa)
Hentian Ketujuh : R n R Genting Sempah - isi minyak - RM5
Hentian Kelapan : stesen petronas rawang - isi minyak -RM4


Tepat jam 3.40 sampai di unisel. Bawah neh ada sedikit gambar untuk santapan korang semua, meh tengok.



Sebelum simpang 3 gua musang


Lepas JPJ Gua Musang

 
Dekat kawasan sempadan Kelantan-Pahang

  
Maintain 120-140 je


Dekat simpang ke Kg Merapoh


Bukit 7 sebelum Felda Kechau

Perjalanan semalam memang best sebab aku x stress time nak memotong, pickup LC memang best. Semalam sampai lambat sebab aku banyak bawak slow time minyak sampai separuh, maklumlah LC neh kalau minyak dah sampai separuh minyak cam air kalau pecut 120. Walaupun ada minyak spare aku malas nak pakai.

Ada lagi gambar tapi aku malas nak upload semuanya + malas nak edit letak trademark tuh. Mana boleh x letak kang orang amik curi plak gambar neh. Lepas sampai unisel tu mandi, buat pe yang patut, n terus ke pejabat admin untuk settlekan borang transkrip yang due date nya semalam kena anta. Seb baek sempat.

Erm next en3 aku akan cite nape aku suka jalan jauh ngan motor neh. En3 nie x sempat nak tulis, gpon aku x suka post aku panjang sangat untuk 1-1 en3.

p/s : Duit minyak tu korang kira la sendiri, aku malas nak total sebab malas nak wat kira2, gpon nak kena masuk ostel neh.

12 comments:

nyetok
Tuesday, December 08, 2009 9:02:00 AM
 

RM36.90 Hahahak

kira laju jugop la tu, tolok pagi smpai sblum asar.. hahak ganah demo bwk 120 dam lagi snap gmbar

imHepPie
Tuesday, December 08, 2009 10:54:00 AM
 

gila ah bek ko nek bas je...perghh dasat drive pon ley snap gambo..salute!

'AQILAH
Tuesday, December 08, 2009 4:13:00 PM
 

mesti sakit badan...kan

Zura Tahir
Tuesday, December 08, 2009 5:22:00 PM
 

boleh buat filem 8 perhentian nie...hehehe

Mrs Nurul
Tuesday, December 08, 2009 7:53:00 PM
 

banyaknye perhentian ;) huhu

Cikgu Ije
Wednesday, December 09, 2009 12:49:00 AM
 

xsakit bdn ke?

finalcross
Wednesday, December 09, 2009 3:56:00 AM
 

fuyooo...merempit siot. Geng LC la kita...haha

Kuwe
Wednesday, December 09, 2009 4:36:00 AM
 

tok krem jubur ko boh atah muto lamo2.haha kacik gu kacik.

Lady E
Monday, December 14, 2009 12:52:00 AM
 

Salam..En Mat Ju..namo la rempit2..
Bwk Motor elok2..En Mat Ju kt ostel ke nie?
Bz le tu study yea..Wohhh!Nie siap amek gmbr
sambil merempit nie..Bahayeee,tau..
Bnyk nye benti rehat sampai hentian ke-8 tu..
Hihi..(ingt x cerita hantu lawa Erra Fazira pilem '7 Perhentian' tu?)
Siap ade 'destinasi bajet'lagi nieh..Hehe.. :)

Belog Cik Peanut
Wednesday, December 30, 2009 12:32:00 AM
 

wah..dop letih ko naik motor?
peanut nek keta pun penat

Anonymous
Saturday, January 09, 2010 3:42:00 AM
 

iii

aki
Saturday, January 09, 2010 3:45:00 AM
 

kawe rindu nk g KL nga demo matju weh..huhuhu..

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH