Yamaha FZ150i

Friday, May 11, 2012

 
Post aku yang terakhir dekat blog nie pada 6 Jun 2010, sekarang plak 12 Mei 2012, hampir-hampir 2 tahun aku x update blog nie. Bukan ada story-mory pon. Aku pon x tahu nak post apa, harini saje-saje je login blogger.com neh. Kalau tgk cite last aku tu pasal motor LC kan.. Sekarang dah boleh pon stop cite pasal motor tu pasal dia dah (diambil a.k.a dicuri) oleh 'tuan baru' dia pada 6 September 2010.

Terima kasih kat pihak insurans Pacific & Orient Berhad (P & O Insurance) sebab membayar balik ganturugi akibat 'tuan baru'. Walaupun x penuh tapi ok la dapat 4.8k / 9 bulan guna. Masa beli 6.7k. Ada yang kata rugi dapat cikit, tapi rugi lagi kalau x dapat langsung.
Selepas seminggu kecurian, aku pon ke kedai motor untuk cari motor baru nak bawak g keje. Dalam kepala ada 3 objek (125z,RXZ-catalyzer, FZ150i). Masa nie harga RXZ dengan FZ150i sama harga RM8400. Tapi sebab RXZ dengan 125z nie susah nak jaga sebab ramai 'tuan baru' duk mengushar, so aku angkat ler FZ150i.





Masa nie sebulan beli pegi konvoi ke Cameron Highland bersama FZ Pantai Timur


Pada awalnya saya sangat KECEWA dengan prestasinya. Tapi lama-kelamaan saya mula bangga sebab dia jimat minyak dan maintainance, sesuai ngan jiwa saya yang bajet ciput neh. Lagi satu masa mula-mula beli dulu dekat Kelantan ada berapa bijik je kat atas jalan raya, so dapatla berkenalan dengan otai2 FZ Kelantan. Dapat la jugak ilmu sebab aku nie bukan tahu pasal motor, bawak tahu la :D


p/s : Kekok plak menaip blog. Tangan KAKU kot!!!!!!!!

6 comments:

sharamli
Sunday, May 13, 2012 6:11:00 AM
 

Mempauh! Mari sama2 kakukan tangan!

haki
Sunday, June 03, 2012 5:36:00 AM
 

mat ju...muto demo kena ngepa ko...patut snyap jah.. hilang mana? di kelate ko?

matju
Tuesday, June 05, 2012 12:16:00 PM
 

sharamli : lor nape sha tutup blog????


Aki : ejah no demo kawe...... msj sekeping x po 014-8391936

Zura Tahir
Thursday, November 01, 2012 12:02:00 AM
 

kejap je 2 thn berlalu..

Marianus
Friday, November 30, 2012 6:25:00 AM
 

Semangat terus!!!

Unknown
Saturday, August 20, 2016 4:13:00 AM
 

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH