Motor VS Kereta

Saturday, February 20, 2010

Motor VS kete. Bunyi cam nak ajak berlumba je. Takdelah, kalau berlumba pom bukan adil sebab cc x sama. Miahahahaha....Bapak ar gelak cam babun terlepas ke kandang tapir plak.


Dulu sebelum trade-in motor ex5 aku kepada motor LC neh ramai kengkawan aku suggest suh cari kete second hand. Adohyai pening pale aku kejap. Dah le beli motor pon parent aku yang support termasuk isi minyak, lanje dan bla bla bla. Tetapi apakan daya aku tetap meneruskan niat aku nak beli motor jugak sebab dah terang bederang aku x mampu nak bela benda tu.

Motor pon kekadang dah sakit nak merepair, niekan plak kete. Gpon aku kalau bawak kete cam sial sket. Sampai member aku cakap aku nie bawak la apa pon, perangai x berubah. Kete pon aku menyelit cam motor kekadang. Maklumlah kaki dah biasa laju neh susah nak bawah menda2 alah nie slow. Motor pon kalau x abes speed aku lenjan jugak. Contoh tgk meter motor kat bawah neh. Nie masa aku ke KL dr JB 2 minggu lepas. Full speed 170, tapi time aku amik gambar menurun plak speednya.


Berdasarkan gambar di atas memang aku belum bersedia untuk menggunakan objek yang bernama kereta. Konpirm Speed Trap (Perangkap Laju)  bersepah sampai kalau aku pakai kete. Lesen aku bersih lagi setakat nie. Hope le x dak surat saman sampai la aku dah x leh mandu.

Kete memang aku x nafikan memang best sebab ada air cond, ada bumbung, hujan x yah duk bawah jambatan cam skunk. Tapi nak pakai kena pikir maintainance jugak. Aku bukan le duit jenuh sangat sampai time blaja neh nak pakai kete. Dulu pinjam kete abang aku kejap je bawak gie blaja pon dah ase sengsara.

p/s : Kalau dah keje aku ada gak mikir nak beli kete. Senang dah kahwin nak bawak anak bini gie jengjalan. Sapa agaknya calon yang bertuah tu agaknya :p

11 comments:

x-po
Sunday, February 21, 2010 12:11:00 AM
 

haha demo ni boh, time laju2 gitu pun smpat lg amik pic..bahayo molek

stoberycoklat
Sunday, February 21, 2010 1:22:00 AM
 

peh...gilo lah tuan hamba ni....hehhe..keto ko muto..samo jah...kalo dop hati2..bahayo blako..huhu..
nek keto seney..huje dop basoh..tapi kalo muto..lomantik kot leh berkepit2..heheheh ;p

sharamli
Sunday, February 21, 2010 1:26:00 AM
 

eh..bawak anak bini naek m0t0 p0n best gak...heee

Unknown
Sunday, February 21, 2010 2:51:00 AM
 

aku naik moto..klu bejln jaoh aku lg prefer best naik kete..haha..nek moto x brani..klu jln2 dekat2 jerk naik moto..huhu

kete xde..hahaha

hahaha..kawe xsuko belumbo2 nih..huhu

Unknown
Sunday, February 21, 2010 3:20:00 AM
 

bawak motor risiko eksiden tinggi..

azizan4444
Sunday, February 21, 2010 5:39:00 AM
 

dahsyat boh..laju tu..sempat plk amik gambar..kawe slow jah..pemandu berhemah..hahaha..

ps; jgn lupe jemput kawe nnti tu..hehe

miszgarfien
Sunday, February 21, 2010 6:23:00 AM
 

kamu ni...suka nak bahaya kan nyawa sndr eh...jgn wat lg blh x..gggrrrr...rasa cam nak rotan pun ade...

kete dan motor sama penting...bila dh lmbt, motor la penyelamat nye...leh celah2 time jalan jammed...hehee...tp kete lak guna time hujan...kih3...tp ein dh serik eksiden kot...hahaha..terlentang tgh jalan...now lbh prefer kete...ayh x bg bw motor lg..sbb suka bawa laju2...

nyetok
Sunday, February 21, 2010 7:33:00 AM
 

Demo keno beli kapal terbang boh.. xpom bawak kapal selam 1 malaysia hahahak.. baru x bahaya bowok laju mano pom hhahahahha.

**jange amik ati.. melawak smata2

kereta atau motor,masing2 ada kelebihan..

aki p.geng
Sunday, February 21, 2010 6:42:00 PM
 

derah weh..

imHepPie
Friday, February 26, 2010 9:41:00 AM
 

keta mmg besh tpi syg aku x pandai xpe nnti kalo aku beli aku suh ko bw eh

Kuwe
Saturday, February 27, 2010 7:58:00 PM
 

demo koho buncit.
meme speed turun boh.
kalu highway.angin lentang.


heh.

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH