Balik Kampong

Monday, March 1, 2010

Salam semua. Pe khabor??? Hope sehat sokmolah di samping orang yang tersayang, orang yang dibenci dan bla bla bla. Arini pon post pasal travel lagi. X yah baca kalau bosan, aku x tahu nak update pe agi, update pengalaman aku je la.

Seperti sedia maklum, ari jumaat lepas cuti Maulidur Rasul. Petang khamis pas abis keje aku bertolak balik ke Pasir Mas. Aku bertolak dari Larkin Perdana jam 6.00 petang. Perjalanan mengambil masa 10 jam setengah. Nie memang aku speed dah gila2 la. Aku balik ikut highway  KL. Sampai di Sg Besi aku panjat mrr2 menghala ke Ampang. Sampai Ampang masuk la Lebuhraya Pantai Timur.


Bulih dikatakan perjalanan kali mencabar sebab nie la pest time aku balik direct ke Kelantan ngan motor. Dulu pegi JB dari Kelantan pon singgah KL dulu. Kebetulan ada keje c2. Kali nie direct agak letih la. Perjalanan dari JB ke KL agak bosan sebab jalannya amat lurus. Bila dah masuk LPT, sini la baru permulaan sebenar. Aku suka sangat menunggang jalan bukit.

Jalan bukit neh wat mata segar, tambah2 cornernya yang cun melecun dekat Genting Sempah, di jalan Kuala Lipis ngan Gua Musang lagi la syok. Sengsapa yang biasa drive jalan nie tahu la jalannya camner kan. 2 kali ditahan polis tapi x nak mintak lesen. Bagus gak x melengahkan perjalanan aku, siap bagi nasihat ag.

Kul 4.30 sampai Pasir Mas dengan selamat, alhamdulillah. Semalam balik semula JB amik masa 11 jam setengah sebab aku banyak berenti. Gerak kul 10 pagi, 9.30 malam sampai.

p/s: Kata orang jauh perjalanan luas pemandangan. Pape pon nie la kenangan aku time muda. Time tua dah x dak dah wat keje GILE camni. Macam2 orang aku jumpe sepanjang perjalanan. Walaupun korang kate aku GILE, aku x kesah sebab aku x kan dapat pengalaman camni kalau aku x GILE.

7 comments:

Unknown
Monday, March 01, 2010 4:42:00 AM
 

gilo jauh bawok moto..hahaha..10 jam lbh..skit jubor ko???hahaha..klu kawe meme mok kawe x wi doh..haha..utamakan kselamatan..huhu

miszgarfien
Monday, March 01, 2010 5:07:00 AM
 

no komen..bak kata apiih, utama kan keselamatan

sharamli
Monday, March 01, 2010 5:08:00 AM
 

nak cakap die suka jalan2 yg mencabar la tu...hee

x-po
Tuesday, March 02, 2010 7:56:00 PM
 

demo duk pmas mano boh? kawe duk bunut susu

abe luth
Tuesday, March 23, 2010 8:30:00 AM
 

huh! esok tua kalau buat perangai mcm tu sakit badan la bai!

sSs
Sunday, April 11, 2010 7:14:00 AM
 

ooo...

ore pasir mas...

.Cik Nana.
Thursday, April 22, 2010 5:49:00 PM
 

mane la mat ju ni..lame xdgr kabo..

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH