Balik Kg

Sunday, January 25, 2009

2 hr lepas aku selamat sampai di Pasir Mas 7.20 malam.... aku bertolak dr Bestari Jaya kul 12.30 tghr..... nie dah kali ke berapa aku balik ke Kelantan naek motor since sem 1. skunk dah sem 5 pon..... mungkin ada yang kata nie kerja gila, tp bagi aku best gak klu skali skala dapat rasa benda gini..... walaupun motor aku tu kecik je, aku yakin aku bleh sampai ke destinasi aku sampai tanpa nyusahkan orang lain... motor aku yang gambarnya kat bawah tu penah sampai ke bebrapa negeri antaranya, Terengganu, Pahang, N9, Perak, Selangor, KL n Melaka... semua tempat tu aku rider pegi.... pe lak aku mencarut nie..... k sambung cite td, sowi.... nawaitu nak bertolak pagi.... dek kerana motosikal mengalami masalah semput yang ku kira agak serius maka aku repair la motor tu terlebih dahulu..... alahamdulillah sepanjang perjalanan motorku sehat walafiat.... cuaca pon agak ok sepanjang perjalanan dr KL ke Gua Musang. Masuk je area gua musang amik ko kena tahan ngan polis.... En2 polis ni cam biasa la klu dah tahan nak lesen n ic je kerjanya..... Lepas kena tahan hujan turun dengan lebatnya mecurah-curah ke ladang gandum, maka jadilah koko crunch.... ops tu iklan koko crunch.... pas kena tahan tu hujan lebat sampai la ke Kuala Krai..... Abis basah kasut n seluar aku.... yang paling aku risau masa tu laptop je..... tkt masuk air.... masa masuk area ciku aku berenti kat kedai runcit beli plastik tok wat cover laptop aku dr kena ujan...... alhamdulillah sampai umah laptop x dak pape.... tp ada satu perkara sedih terjadi.... ingat nak bawak balik kain kotor nak suh mak basuh, tp tersalah bawak balik plastik baju yang br pas aku dobi...... wa............. camner leh tertukar plastik nie...... nampak gaya esok balik KL bawak balik sml baju yang dah bersih tu.......

p/s: sukanya rasa duk umah coz 24 hours leh on9........ jangan lupa doakan aku selamat pulang ke kampus esok....

0 comments:

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH