Install Acer Launch Manager Pada Windows 7

Wednesday, September 23, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri semua. Maaf zahir dan batin. X terlambat lagi kan. Gpon puasa sebulan raya pon sebulan la. Walaupun nie hari raya tapi aku still x nak buat en3 pasal aku pegi jalan2 ke apa, cuma nak cite pasal cara nak install Acer Launch Manager dekat win7.

Sebelum nie ramai pengguna acer cakap x leh nak install Launch Manager pada windows 7. Pada yang dah tahu tu x kesah la. En3 nie untuk yang x tahu je. Benda nie pon kebetulan je aku tahu masa google pas install windows 7 dekat laptop awek aku 2 hari sebelum raya.


Caranya :

1) Download application launch manager dekat website acer support. X pon amik je dalam dvd yang dia bagi masa korang beli laptop. Amik untuk version Vista. Tapi make sure copy installer tu ke dalam hard disk.
2) Open folder yang ada setup.exe. Righ klik pada setup.exe dan klik properties.
3) Kemudian klik tab compatibility. Klik pada kotak "run program in compatibility mode for". Pas2 pilih Windows Vista dekat menu kat bawah tu. Pas2 klik ok.
4) Lepas tu run setup as a administrator. Pas2 install cam biasa.
5) Restart laptop anda dan cubalah tekan mana2 function key yang sll korang guna. Wireless ke, bluetooth ke dll.

Selamat Berjaya!


Step 2
Step 3

Step 4
Step 5


Gambar diatas aku capture masa nak install Acer Launch Manager pada laptop awek aku.

Laptop aku pon dah rujuk kembali ngan windows 7, aritu tanya eins pasal laptop aku, dia cakap maybe installation corrupt. Semalam aku format guna pen drive, cepat, mudah dan x banyak karenah. Semuanya dah ok. Blue screen pon dah x kuar, alhamdulillah. Dell Quickset pon dah dapat install. caranya sama je ngan step nak install Acer Launch Manager.


Rupa baru dekstop aku


p/s : aku install balik sebab ada member aku gelakkan aku bila pakai xp. Tapi kali nie aku bangkit guna Windows 7 n selesaikan banyak masalah yang aku hadapi sebelum nie. Banyak dah benda leh install n x kuar dah blue screen. Hope kekal cam2 sampai bila2.

6 comments:

Liyana Lunia
Wednesday, September 23, 2009 10:58:00 PM
 

untuk case mcm aku yg xda sound cmne? T__________________________T

pauhputik
Wednesday, September 23, 2009 11:22:00 PM
 

semalam aku baru install windows 7 kat laptop dell abang aku... model cam ko, cuma screen 15 inci... sound semua ok je....

finalcross
Thursday, September 24, 2009 9:08:00 AM
 

perghhh,wallpaper sgt cun. huhu. welcome to windows 7 club.

Luthfi Suib
Thursday, September 24, 2009 12:41:00 PM
 

ko da jd otai win7 beb

Anarm
Thursday, September 24, 2009 2:08:00 PM
 

rentikan la pkai XP kalo dh ade installer windows 7 tu.. pkai je windows 7.. ngada2 lak nk pkai XP.. huhuu.. kn tak pasal2 dh kene gelak ngn member.. wahahahah

pauhputik
Thursday, September 24, 2009 11:08:00 PM
 

@finalcross

tu kawe amik gambar eins share dekat belog jomphp.... huhuhu

@luthtextile

mana de otai... otai eins ngan kill je.... aku newbie je...

@anarm

dah aritu kuar error tu pasal tukar xp, skunk masalah tu dah settle pas guna pen drive

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH