Monorack

Monday, September 14, 2009

Kali nie x tahu nak post apa. So aku nak cite pasal motor la plak. Bukan pasal suh salin ex5 biasa ke ex5 dream. Tukar barang panas pon x de. Jangan tukar barang panas, nanti x berkat idop. Aku dulu dah penah eksiden pasal pakai barang panas, tu baru pakai side mirror panas, belum enjin panas lagi. Aku dulu pon pakai yang panas sebab masa sekolah ada hamba Allah yang baek nie curi side mirror kat sekolah, beli yang ori dieorang curi, last skali aku try pakai yg panas. Pakai x sampai 1 jam, dah berselerak atas jalan. Patah terus side mirror tu. Kan nampak x berkat tuh. Lutut aku pon dapat cop TAR..


Tapi tu bukan ceritanya. Arini nak cite pasal monorack @ box letak barang kat blakang motor tuh. Aku tgk ada member aku suka sangat ada benda nie. So arini nak cite kelebihan dia la sket.

1) Letak barang
- Kalau orang suka membeli barang x pon travel, mesti banyak barang nak bawak, bila ada menda nie gerenti senang nak bawak barang banyak.

2)Hujan
- Kalau hujan pon menda nie berguna gak, wat letak telepom bimbit, dompet dan lain2 yang penting supaya x basah. Aku dah banyak kali handphone masuk air sebab hujan neh.

3)Merempit
- Kalau adik2 baru nak blaja merempit or whillie bleh pakai menda nie. Kalau pacak 90 darjah takut jatuh ke belakang pakai la menda nie sebagai penghadang kot2 whillie tinggi sangat. Pasal layan corner aku x tahu, member aku cakap best layan corner pakai menda nie. Aku suka gak layan corner walaupun x pakai menda nie. Terutama time pompuan ramai. Stable je.

4)Helmet
- Kalau sengsapa ada helmet mahal yang takut kena curi or kena potong time tinggal kat motor, bleh simpan dalam nie. Kalau jumpe awek x nak cakap kita bermotor pon x kantoi, pasal helmet mahal dalam tuh. Tu kalo ko hipokrit sangat x nak cakap kat awek tu ko nie ada motor je.

5)Bersandar
- Yang nie sebab penumpang belakang la best sebab kalau dah letih ke apa senang nak bersandar kat belakang. Nak tido pon bleh sebab gerenti x jatuh ke blakang. Tapi kalau bergolek still jatuh jugak kiri or kanan. X pon nak bawak awek baru kenal yang malu2 bleh dia duk jauh2 sket. Dia ke belakang pon x jatuh sebab ada penghalang. Dah lama kenal baru leh rapat n gatal2. ha3x.

6)Keselamatan
- Nie last. Skunk nie jenayah ragut kat negara kita semakin membimbangkan terutama kepada pengguna motosika perempuanl. Sape naek kete pon kena gak, tapi jarang. Kalau yang ada barang berharga simpan je semua dalam nie. X payah dah sangkut kat tangan kalau pompuan yang suka bawak beg tangan besar2 tu. Simpan je dalam nie. Kalu sangkut kat tangan, peragut senang nak amik + kita pon senang je nak 'abis' kalau jatuh.

Untuk yang no 6 tu sangat berbaloi pakai benda nie. Pasang benda nie x sampai RM100 pon. Berbaloi kang untuk mengelak dari kita hilang benda2 penting yang harga berganda lebih dari tu.

En3 nie saje je post walaupun dah ramai orang tahu kelebihan guna benda nie. Bukan nak promote suh beli benda nie pon.

p/s: motor di atas milik NAZ depan Dewan Utama Unisel pada 14 September 2009

9 comments:

naz kokolou
Monday, September 14, 2009 8:04:00 AM
 

ammboi moto aku interframe..malu moto aku tue.. WPK 2887 ammm?

imHepPie
Monday, September 14, 2009 8:34:00 AM
 

pnjam moto raya neh buley??

einahnutayiffus
Monday, September 14, 2009 8:46:00 AM
 

huu..bgus2..en3 yg bgus..wlu hunny cndri xpsg pown..hee..

sharamli
Tuesday, September 15, 2009 8:45:00 AM
 

bersandar sampai tetid0 bahaya gak..hu3

Cikgu Ije
Tuesday, September 15, 2009 4:17:00 PM
 

paling best orang belakang leh bsandar. huhu

Zura Tahir
Wednesday, September 16, 2009 12:06:00 AM
 

byk kemudahan tp cm x macho je ada box tue....hahahha....tp plg bestlah kan dpt bersandar...fuhh...jln jauh pun x lenguh...ye ke...:D

Nyetok
Wednesday, September 16, 2009 8:39:00 AM
 

Kalu xcukup besar, demo buleh tukar ngan box McD. McDelivery, I'm Lovin' it..!!! Guano boh, sehat ko poso2 ni?

Luthfi Suib
Thursday, September 24, 2009 12:43:00 PM
 

memang best pakai monorack. aku dulu pakai ex5 smpai la ke kriss dok guna monorack.

suka monorack j, style dowh!

Mat GitarKapok
Saturday, September 26, 2009 5:11:00 AM
 

aku pun guna monorack ni..aku beli kriss mmg dah siap dalam pakej hehe..
mmg byk kelebihan..

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH