M Copy File 4.0

Tuesday, September 29, 2009



Update kali nie pasal M Copy File plak. Apa itu M Copy File??? Mengikut kepada pemahaman aku pada benda nie senang je. Benda nie sejenis freeware yang direka untuk mencegah orang luar daripada membuat salinan (copy) @ pindah (move) data kita tanpa izin. Selain itu benda nie bleh jugak mencegah orang luar dari membuang (delete) @ menamakan semua (rename) kita punya data tanpa izin(permission). Benda nie sesuai untuk orang x suka sharing data atau orang nak protect file penting dari dicuri spt assignment, file keje, mp3 dan macam2 la. Aku x bleh buat screen shoot camner dia disable copy file tu sebab bila function tu diaktifkan, ia akan menghalang (disable) fungsi (function) tampal (paste) pada apa2 program windows.


Program nie sesuai untuk pengguna windows versi : 95,98,ME,SE,2000,XP,NT,Vista, Windows 7 pon boleh.

Cara nak install dan guna senang je

1) Download M Copy File 4.0 sini (version nie free tapi version terbaru 4.3 dah kena bayar)
2) Extract file nie ke mana2 destinasi favourite anda.
3) Klik file bernama M File Anti-Copy 4.0
4) Install program cam biasa, klik accpet, next n finish.
5) Pertama kali program nie run dia akan minta kita tetapkan kata laluan ( set password) dan pembayang kata laluan (hint password).
6) Pilih menu yang anda nak, untuk menu active tu jika anda tekan, dia akan minta kata laluan (password) dan nyahaktif fungsi membuat salinan (disable copy file) untuk komputer anda. Menu File Copier dan Move Data pula digunakan time nak copy data dan pindah data ketika program active. Akhir sekali menu Enable/Diable Protection, untuk aktif dan nyahaktif fungsi buang (delete) dan menamakan (rename) semula file, bila fungsi nie diaktifkan semua file dalam komputer x boleh dibuang (delete) dan dinamakan semula (rename).

- kelemahan benda nie time nak tetapkan kata laluan (set password) adalah anda x leh silap password yang nak ditetapkan. Sebab program nie x de mintak pengesahan kata laluan (confirm password) macam program lain. Kalau salah password x de fungsi la benda nie dalam komputer, sebab nak buang program (uninstall) pon kena run program nie dulu n masukkan kata laluan (password).

Sedikit nota kepada pengguna windows 7 :

Memula install benda nie ok je. Tapi selepas run untuk kali kedua akan keluar error camnie.



Kalau nak mengelak benda nie senang je, right klik pada shortcut program nie di start menu atau shortcut di desktop n pilih properties. Pastu pegi pada tab compatibility dan klik pada kotak sebelah "run as administrator". Dan klik ok. Kalau nak right klik pada shorcut dan klik pada menu "run as administrator" pon boleh. Tapi leceh la, x kan tiap2 kali nak bukak program nie korang nak tekan righ klik, menyusahkan je.


p/s : nak buat en3 nie terasa susah plak sebab nak translatekan satu2 bahasa computer. Saje je buat en3 rojak sebab nak test vocab aku.

info lanjut :

http://danlod.ulmb.com/

7 comments:

sharamli
Tuesday, September 29, 2009 7:56:00 AM
 

rasa pening x translatekn blik?

heeee

zety
Tuesday, September 29, 2009 8:43:00 AM
 

bagus en3 ni thanks.
matju tolonglah settlekan dvd player ak nye problem;(
reti x?

Zura Tahir
Tuesday, September 29, 2009 7:34:00 PM
 

erm....mcm mcm

finalcross
Tuesday, September 29, 2009 8:39:00 PM
 

hoho...bertambah lg koleksi freeware utk protect data2 aku yg penting & rahsia. hehe

emak
Tuesday, September 29, 2009 10:55:00 PM
 

hbt demo boh..smua entri psl kmpter jah...haha

Nyetok
Wednesday, September 30, 2009 7:24:00 AM
 

hahahak buleh try lepas install win7 nih

naz kokolou
Friday, October 02, 2009 7:15:00 AM
 

ehh...ter download plak..eh eh...ammm?

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH