Fast Food & Parking

Wednesday, October 7, 2009


Semenjak bulan ramadhan aritu, aku x tahu dah berapa kali pegi makan fast food. Kalau berterusan camni mesti badan aku leh naek. Bulan puasa aritu KFC 6 kali aku pegi untuk berbuka puasa. Mc D sekali, pas2 Burger King sekali.  Lepas bulan puasa nie, aku x sure dah bape kali gie makan fast food. Pendek kate kerap jugak la. Ditambah plak bebudak sehostel ngan aku nie kaki KFC ngan McD, asal kuar je makan fast food. Tu je la cite fast food. Kalau stress makan fast food la best. hahahahaha...


Nie plak kisah parking. Kat KL nie ramai sungguh kakitangan DBKL yang berpakaian preman (padahal bukan kakitangan DBKL pon). Kalau pegi parking motor je nak kutip duit RM1. Aku kalau pegi ramai aku parking je tempat dieorang jaga, pas2 blah cam2 je. Kalau sorang plak, aku parking jauh2 sket, pas2 dia nak datang lari cepat2. Hahah.. Risau gak dieorang nie ramai. Kang aku dicabul sape nak jawab. Majoriti yang jaga benda nie, malas nak cite, kang jadi isu perkauman plak. Dieorang nie sungguh senang wat duit walaupun dekat sign board tu dah tertulis parking free. Dulu mula2 aku kenal KL aku bayar la. Skunk dah tahu dieorang tu penyangak watpe bayar.

Gambar aku amik nie kat Jalan Imbi dekat dengan Plaza Low Yat 2 hari lepas. Time nie pon ada gak orang jaga, tapi kitaorang ramai, so die buat dek je.  Tahu plak dia takut. Dia orang nie x ubah seperti penyagak yang kutip duit perlindungan. Kalau nak diikutkan bukan selamat pon dieorang jaga, gpon motor banyak, bukan dieorang tahu kalau orang datang nak curi.

Bila tgk dieorang nie aku ingat cite Roda-roda Kuala Lumpur masa aku darjah 2 x silap, ada penjaga parking haram nie konon2 nak tolong orang parking kete, sekali dia bg kunci kat sindiket untuk duplicate kunci kete tu pas2 malam tu dia curi. Walaupun nie kisah kete, tapi x dak beza pon dengan penjaga parking motor. 2x5 je. Menyusahkan orang. Kuat gak memory aku mengingat benda camni.

p/s: Hope sangat DBKL tangkap je penjaga parking haram nie. Menyusahkan orang je. Jangan sampai ada kes penjaga parking haram nie mati kena pukul ngan helmet plak.

14 comments:

Anonymous
Wednesday, October 07, 2009 6:48:00 PM
 

sedap nyeerrr...nak skit le x

imHepPie
Wednesday, October 07, 2009 8:37:00 PM
 

kaya nye ko..pe kata blanja aku lak pasni...

lieya orange M.I.
Wednesday, October 07, 2009 8:51:00 PM
 

...owh, dorang penyangak ker??...
...selama ni ingat mmg kawasan dorg...
...tradisi turun temurun kot, jg parking kat situ...

...DBKL, cepatla ambil tindakan!!!...

...owh, mcD. sgt dirindui...=(

JIMMY ASMARA
Thursday, October 08, 2009 12:58:00 AM
 

gua makan kfc sampai terberak
sedap sgt kot!

hahahaha

Lady E
Thursday, October 08, 2009 1:02:00 AM
 

Huiii..ape nie asik mkn fast food je..
Sngt tdk bagus nieh,En Mat Ju!

sharamli
Thursday, October 08, 2009 5:22:00 AM
 

jgn pk0l sudah..kang xpasal2 matju mas0k paper..muahaha

pauhputik
Thursday, October 08, 2009 7:41:00 AM
 

♥ana_bp86♥

nak sket??? banyak pon boleh, janji ana lanje.... leh x???

imHepPie

kaya celah mana, tu semua guna duit ptptn, skunk dah nak kering dah.... sedih lor....

lieya orange M.I.

Celah mana lak kawasan dieorang. Kalau betul tu kawasan dieorang DBKL x dak la naikkan sign board cam kat atas tu.

JIMMY ASMARA

Mak ai dayyat tuh

Ieda the Rainbow Princess

Pasni x gi makan dah... ok????

sharamli

insyaAllah x wat pape... berani ke matju nak pukul dia tuh??? hahaha....

Nyetok
Thursday, October 08, 2009 10:04:00 AM
 

Biasa la tu kalu area bukit bintang, pukul 1,2 pagi pon ada lagi huk nk kutip pitih wlpun time tu tempat parking banyak..

pauhputik
Thursday, October 08, 2009 3:25:00 PM
 

kawe kalu bui dulu halal la

lowni doh tahu buke kawasan dio x halal doh

Zura Tahir
Thursday, October 08, 2009 8:32:00 PM
 

eeeeee....sesuke hati je drg tue buat cm tue...xde pape action ke...??

@LiYaNNuaR ツ
Thursday, October 08, 2009 9:22:00 PM
 

lama x ber fastfood... hehehe...

siapa nak belanja nihh??? jommmm

pauhputik
Friday, October 09, 2009 1:26:00 PM
 

@Zura

Ntah la cik zura... selalu pegi dieorang ada je...

cam x dak pape tindakan je

@LiYaNNuaR

demo la blanjo kawe pulop

duit kawe kering doh nie

hahahah

Lady E
Friday, October 09, 2009 2:25:00 PM
 

Ye ke x g mkn dh?Leh cayye ker?Hehe..

miss lolly a.k.a luvfareda
Sunday, October 11, 2009 6:24:00 AM
 

aii pom suka fastt food gak=)

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH