Stress + Makan

Sunday, October 4, 2009




Perasan x belog nie skunk banyak benda yang berubah??? Kalau x perasan pon x pe la, gpon belog nie bukan glamour sangat. Benda yang berubah cuma gadget dalam nie je. X dak pape yang spesel pon. Cuma aku nak ucap tima kasih banyak2 kat En Nyetok Ray sebab tolong aku edit coding xml. Tanpa beliau mesti belog nie x berubah sangat. Dia nie memang sifu bab2 coding mencoding neh. Mungkin korang x perasan pe yang berubah, tapi aku bila tgk benda yang berubah tu sangat2 puas ati.

Dah abis bab tu, tapi aku nak cerita tentang nafsu makan aku yang semakin menjadi-jadi kebelakangan nie. Aku pon x tahu apa nak jadi ngan aku neh. Semenjak dua menjak nie aku stress sket. X tahu apa yang aku stress sangat. Nak kata sebab aku nie duk di sem akhir, kerja bukan banyak pon.

Aku ase semenjak dua menjak nie je  kalau ada masalah aku makan je, aku peduli pe orang kata. Yang penting aku puas. Kalau dulu aku stress aku suka bawak motor laju2. Skunk dah matang sket ubah la cara lepas stress dengan makan. Kalau bawak motor laju2 nasib x baek eksiden. Eksiden hidup x pe, kalau kena mati terus, apa nak jawab, amalam x cukup agi.

Mesti korang tertanya-tanya camner makan leh ilangkan stress??? Sebenarnya makan bukan 100% penyelesaian untuk ilangkan stress, cuma makan nie leh ilangkan stress buat seketika. Lepas makan kenyang2 aku tido, serius ilang stress wat cam2. Tapi bangun esok datang balik masalah. Pas2 baru pikir camner nak selesaikan masalah.

p/s : ok x cara ilangkan stress camni??? korang plak camner ilangkan stress???

12 comments:

Lady E
Sunday, October 04, 2009 3:52:00 PM
 

Salam...En Mat Ju..bahaye la kalo
stress aje mkn,ade mslh aje mkn..
Berat bdn mmg akn bertambah..Nnt jd
mcm kwn Ieda sorg nie..Bila ada mslh,
geram atau marah kn die mesti akn mkn
bnyk2..Yg sedihnya tu lh,berat bdn dia
mmg naik mencanak2..Lps tu nk lose weight
tu punya lh payah..Kalo jenis org yg berat
bdn senang bertambah & senang turun xper lh..
Ape kate kalo stress aje,En Mat Ju pegi
besukan ke beriadah ke..Ade jgk pekdah,kn..
Do U agree wif me Mr?N yg the most important
thing,kita mesti ingat yg setiap mslh yg Allah
bg tu lah sbnrnya akan mematangkan kita dlm
menempuh hidup..Manusia mana yg x ada mslh kn En Mat Ju..Langit mana yg x ditimpa hujan,kn..
Yg penting,kita x lupa pd Dia.. :)

Lady E
Sunday, October 04, 2009 3:54:00 PM
 

Alamak..Sori ralit menaip jd terpanjang lah pulak comment nie..Dh nmpk mcm entry pun ada..Hehe..Mintak Maap ye En Mat Ju..

sharamli
Sunday, October 04, 2009 4:23:00 PM
 

jen0h jgk la kal0 asek mkn je kal0 nk ilangkan stress..
lma2 nnt gem0k...dah jadik makin stress plk nk memikirkn gan0 nk turunkan berat bdn...kn..kn..kn..

Liyana Lunia
Sunday, October 04, 2009 5:55:00 PM
 

la ko kuat makan ke T___________T tp maintain je HAHAHA

^_s::a::s::a_^
Sunday, October 04, 2009 9:17:00 PM
 

stress + makan = makan + stress

boleh sbnrnye kalo nak amalkan cara ilangkn strees ngn mkn nih...

tapi, kene mkn buah2an r..jgn lak g mkn fast food.. mmg naya r~ huhuhu

anywy, slmt hari raya~
n_n

imHepPie
Sunday, October 04, 2009 11:15:00 PM
 

erkk..kalo stress gi jalan2 tgk wayang kot...xpon gi semayang..huhu insaf jap..

Nyetok
Monday, October 05, 2009 12:47:00 AM
 

Ish ishh terharu ada nama ambo dalam blog ni. Selagi masalah xselesai, slagi tu stress tu wujud. So setelkan la masalah tu. Stress ambo keno kencep luai nim

Zura Tahir
Monday, October 05, 2009 1:05:00 AM
 

selalunye akan gelak sakan mcm ade bende yg kelakar sgt tp pd halnye xdepun...just imagine tuk buat ketawa je...trylah...hehehe...

m[i]era
Monday, October 05, 2009 3:42:00 AM
 

matju..miera dlu2 wat gitu gak..
berat badan naik..huhu menyesal
then skung if stress miera tgk benda2 hijau..tenang skit then xpun tdo je..tanpa makan
sebelum tdo lorh..hehe

jgn amalkan nanti jd chubby plak kang :)

anis
Monday, October 05, 2009 6:34:00 AM
 

best kan kalo stress mkn .
tp, klo stress x de selera mkn , lg tensen .

emak
Tuesday, October 06, 2009 2:39:00 AM
 

kawe prt doh make bnyk..bncit prt..klu stress kawe try ko len...

cintaleaixora
Tuesday, October 06, 2009 5:17:00 AM
 

kalo stress g bercuti ;)

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH