Kiri

Sunday, October 11, 2009

Ada apa dengan kiri? Kenapa dengan kiri? Mesti ini yng bermain di dalam kepala anda sekarang. Percaya atau tidak kiri nie mesti orang kate benda kurang elok. Kalu ayat orang KL ape??? Cam syial. hahaha.. Dah tiru ayat dalam en3 En Azizan lak. Makan tangan kiri x boleh, bagi sesuatu ngan tangan kiri pon x elok, pendek kate kiri nie banyak benda x elok la kan.



Nie la benda yng berkait ngan tajuk kiri nie. Kalau korang nampak nie mesti dah paham kan? Kenapa bila motor eksiden banyak kena sebelah kiri. Objek kat atas tu tenggiling aku. Masa kejadian sampai jadi cam2 hujung tahun 2004 masa aku form 3 lepas PMR, aku langgar orang depan Stadium Kota Bharu. Tapi aku lari sebab x dak lesen. Abis berparut tangan aku. Sikit je.

Aku penah gak jatuh sebelah kanan masa layan corner dekat jalan Meru-Puncak Alam. Tapi x dak lak calar cam sebelah kiri tuh.  Malu beb, konon2 nak tunjuk leh layan corner dekat awek depan aku, sekali tayar depan pecah, jatuh depan dia, Seb baek dia x lenyek. Kalu dop x dop la belog nih berupdate. Hahaha. Ops out of topic sbab nie cite kanan.



Nilak plak motor Naz. Dia kate esiden nie abang dia yang buat pon sebelah kiri gak. Aku perati gak kebanyakkan member aku yang pakai motor banyak eksiden sebelah kiri. Kenape??? Ha ini yang kita x tahu. Yang dia eksiden plak aku x tahu sebelah mana. Tapi dia nie dah retak rulang lutut x silap aku. Kalau nak tahu lanjut gie tanya sendiri.

p/s: En3 nie ditulis bukan nak suh korang benci kiri, jangan dipikir sangat pasal kiri nie, sebab benda dah nak jadi.  Lain kali nak layan korner je apa layan seblah kanan tau. Da...

9 comments:

hanc
Sunday, October 11, 2009 8:15:00 AM
 

Sallam~~

kiri~?~ Kiri tu lemah.. kiri tu kurang selesa..

Perihal yang hanc nak bgtau :

☻bila Diakhir Selepas solat salam didahului kanan kerana??
☻kalau kite makan tangan kiri depan orang arab comfrm dia marh punyer. dia nak kite makan belah kanan gak kerana??

hah~~ 2 2 soalan kat atas same je dengan N3 bro tu.. sooo.. memang kiri nie berbeda la...

kata owang2 tua.. "Hey. tak baik gune kiri."

That All~~

Encik Azizan
Sunday, October 11, 2009 8:15:00 AM
 

nasib demo x disabitkan lggr lari.hehehe..kawe stakat x blggr hok trk2 lg.Alhamdulillah..

Anarm
Sunday, October 11, 2009 9:15:00 AM
 

kalo bab mkn guna tgn kiri, ni dalil yg aku jmpe..

"Apabila kamu ingin makan, maka makanlah dengan tangan kanan dan apabila ingin minum, maka minumlah dengan tangan kanan. Sesungguhnya , syaitan makan dan minum dengan tangan kiri."

Zura
Monday, October 12, 2009 12:01:00 AM
 

erm...dulu kete pnah xcident..pun sblah kiri gak...ade skali tue tayar kete bocor pun sebelah kiri gak...hehehe...ala bnde nk jd kan....xkire kanan ke kiri...

YobSumO
Tuesday, October 13, 2009 9:10:00 AM
 

hakikatnya kiri kurang elok dr kanan.

zety07
Tuesday, October 13, 2009 9:57:00 AM
 

tapi orang tangan kidal ni biasanyalah kreatif
macam my sis dua2 anak die kidal. dari kecik ni la nk kena ajar mkn gune tangan kanan.

Abg Din
Thursday, October 15, 2009 8:02:00 AM
 

apahal tu? ..mulakan sesuatu dgn sebelah kanan...lebih baik....

lieya orange M.I.
Thursday, October 15, 2009 6:59:00 PM
 

...lieya ekcident, sebelah kiri jugak...
...adik pun sebelah kiri jugak...
...tp kitorang tak bawak motor, bawak keter...

...so, kereta sebelah kiri, mmg licin epan belakang...=p

Ieda the Rainbow Princess
Tuesday, October 20, 2009 1:35:00 AM
 

Salam..Sume kes nie kene disebelah kiri ke?
Mungkin coincident je kut..
Tapi kalo nak makan elok gune tangan kanan
sebab sunnah Nabi tu,kn..Pakai jam tangan kanan
pun dapat pahala..

p/s:Slmt Beramal.. :)

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH

Recent Posts

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget