Router

Friday, October 23, 2009

Di zaman moden ini Internet merupakan medium perhubungan amat penting untuk semua umat manusia di dunia nie. Kalau dekat planet alien x yah risau sebab dieorang leh berhubung ngan otak je. Hahaha. Acah je. Internet sekarang bukan saje digunakan untuk berhubung, malah digunakan untuk berkenalan, beri informasi malah ada golongan cerdik pandai buat duit hanya dengan internet je. Camner dieorang buat, aku pon x tahu. Tapi bukan tu aku nak cerita. Aku nak cerita pasal umah aku kat kampung dah ada internet wireless....




Nampak x gambar kat atas nie??? Nie modem+router(wireless+ethernet) aku beli kat low yat seminggu lepas, saje  x nak hebah sebab x try ag masa tu. Skunk dah try kat umah di Qlate, semua berjalan lancar, so bleh la meriakkan diri wat en3 nie. Bukan nak riak, tapi ase bangga la sebab umah aku dah internet wireless. Gerak je mana2 pon leh on9 dalam kawasan umah aku. Kalau pc aku x leh la pindah sebab aku sambung tenet guna RJ45 je.



See?? SSID name pauhputik (sebab aku set). Laptop aku dah connect dengan network pauh putik. Bukan cam streamyx hotspot kat unisel tu. Network banyak tapi on9 lembab, kadang2 x dapat connect langsung. Yang umah aku nie kalu connect gerenti leh masuk tenet. Aku beli nie saje je, sebab bila adik beradik ramai balik, semua nak guna tenet, laptop ada tapi tenet x de. So aku beli benda nie untuk share internet je. Skunk best la nak on9 x dak orang kacau. Dulu guna modem usb sorang je leh guna. X leh nak share.

Tapi modem USB aku still simpan sebab dia ada manfaat kalau musim hujan. Router kat atas tu kalau ada petir mana leh pasang sebab mudah rosak kalau ada petir (mengikut testimoni orang penah guna). Kalau yang USB nie best x dak elektrik pon leh guna. Lagipon mana guna plug elektrik. So kalau hujan pon x dak masalah. Setakat nie x penah rosak lagi la.

p/s : Out Of Topic - Aku dah dapat tempat praktikal dekat JB. Tahun depan jelajah Johor la plak. Tima kasih kat member2 yang banyak tolong aku siapkan resume dan benda2 selebihnya.

15 comments:

Nyetok
Friday, October 23, 2009 11:57:00 AM
 

guano ado komen ngepem derak tu hahahak..
berapo demo beli ni..

buleh la blajar nga demo caro setup kalu kawe beli nnt

Deen
Friday, October 23, 2009 1:08:00 PM
 

aah..
tlg ajar cara setup..
guna stremyx gak kan??
abg ak setup..
detek..tp x d internet..
mcm x sharing internet lak..

jb katne??

Hanc
Friday, October 23, 2009 9:06:00 PM
 

salam abe... g jb kat mana?? sal semalam?

imHepPie
Friday, October 23, 2009 9:56:00 PM
 

aku pon pakai wireless tnet gak kt umah..xyah susah2 nk rebut sapa mau guna dlu haha..besh2

sharamli
Friday, October 23, 2009 10:06:00 PM
 

w0it...bangga dengan riak tu x sama erk?

nnt jgn lupa mlwt kit0rg kt utm ni...hua3...

zuiyanhong
Saturday, October 24, 2009 8:57:00 PM
 

Internet memang mempunyai pelbagai kegunaan tetapi kelajuan jalur lebar di Malaysia tidak setanding dengan negara asing seperti United Kingdom dan Korea Selatan.

Anonymous
Monday, October 26, 2009 12:01:00 AM
 

huhu.. kt msia ni..
streamyx yg paling bgus.. p1 aku xpenah gune lg..
umah aku pakai tenda nye router..
aku kt hostel ni gne celcom je.. huhu
tapi slow mcm bangang! huhu

emak
Monday, October 26, 2009 2:15:00 AM
 

hbt..laju gak tu deh..lps ni ley la update sokmo..hehe..jgn lupe jelajah abes johor tuh boh..

finalcross
Tuesday, October 27, 2009 5:16:00 AM
 

wehhh! cam kenal je router tu... same ngan aku kt umah ni la. Nak online kt umah begitu mudah skrang ni. hahaha

buycheapantivirus
Wednesday, October 28, 2009 3:02:00 AM
 

tul2... router streamyx best

Anem Arnamee
Thursday, October 29, 2009 4:00:00 PM
 

Salam.

wah, senang nak online la ni.
eheh:)

a'ah praktikal katne gitau nanti. eheh.
jaga dri. :)

Belog Cik Peanut
Saturday, October 31, 2009 2:10:00 AM
 

hohoho
bestnye
umah kat kelate kat ne?

Bulan Heedaya
Sunday, November 01, 2009 9:33:00 PM
 

ayyyoo...beliau sungguh bangga...huhu

Cikgu Dahlia
Friday, November 13, 2009 1:42:00 AM
 

sama laa kita, pasang wireless routeruntuk kgunaan beramai2...idaklaa perlu menarik cable...berebut2..sampai masam muka..hehehe

usb modem still ade utk waktu2 terdesak esp bila outstation...dan dkat sekolah yg schoolnetnya hampehs..

wan2911
Thursday, December 03, 2009 12:12:00 AM
 

eh...same lak modem nye..hee :D

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH