Kelantan Vs Negeri Sembilan (1-3)

Saturday, November 7, 2009



Setelah sekian lama aku menyepi harini ada sedikit update untuk belog pauhputik neh. Malam nie menulis dengan agak hampa kerana Kelantan kalah dengan Negeri 9 (1-3). Walaupun kalah aku tetap ucapkan tahniah pada pasukan Kelantan sebab berjaya ke peringkat akhir perlawanan TM Piala Malaysia . X lupa juga kepada ketua pasukan, Indra Putra, tahniah sebab menjadi penjaring gol terbanyak musim nie. Gol kau yang dekat minit terakhir tu memang cun walaupun ramai kate tu gol saguhati. Saguhati hati apa kalau dah ko tendang masuk, bukan penjaga gol tu bagi masuk.

Sebenarnya aku bukan kaki suka tengok bola, apatah lagi main bola, malam nie excited tengok sebab bila dengar radio ramai yang menyatakan mereka menyokong pasukan Kelantan. Jadi x kan aku x nak tengok kan. En Azizan mesti hampa kerana pasukan Kelantan kalah kerana beliau membeli tiket untuk menyokong Pasukan Kelantan di Bukit Jalil. Tapi x pe mungkin x dak rezeki untuk pasukan kita. So balik kalu jupo oghe Nogori jangam demo katop pulop. Kepada pasukan Negeri Sembilan tahniah diucapkan sebab menjuarai perlawanan nie. Mesti penyokong Negeri Sembilan balik malam nie tido lena. Hu3x.

Kepada penyokong Kelantan plak jangan emo sangat. Malu puak2 kito bilo ada penyokong kito duk lepar mercun ngan bakar kerusi. Kawe pehe perasaan pok2 demo sebab kawe pom sero bilo Klate kito kaloh sebab kawe ngarap sangat Klate mene. Doh x dop rezeki kito nok wat guano. Tahun2 depe ado lagi, kita pakat doa wie puok2 kito pulop mene tahun2 akan date.

p/s : hope persahabatan orang Kelantan dengan orang Negeri Sembilan kekal macam biasa. Jangan sebab bola nie kita jadi musuh.

18 comments:

Akmar Anuar
Saturday, November 07, 2009 10:36:00 AM
 

matju, kau jangan tak nak kawan dengan aku lak!
cedey aku! =(

Cik Peanut
Saturday, November 07, 2009 10:42:00 AM
 

betul2...
jangan lah kuarkan entry kutuk2 kelantan lak ye wahai orgn9..
hehehhe

:D
kekanda peanut g tengok kt bkt jalil. habis je match terus alik kelantan..
nge~~

semangat

pauhputik
Saturday, November 07, 2009 10:51:00 AM
 

@Akmar Anuar

Mana de cakap x dak kawan... pape pon jadi, we are friend forever


@Cik Peanut

Bersemangat nye kekanda peanut, hope drive balik carefully, jangan ikut perasaan.

imHepPie
Saturday, November 07, 2009 12:00:00 PM
 

hoho bahaya tol men mercun nhe..x pueh men tyme raya kot..bsok mesti muka depan paper haha

sayalahfaizul
Saturday, November 07, 2009 1:51:00 PM
 

tetap sokong kelantan, sebab negeri jiran... cume agak terkejut ngan banner yang tulis GOMO KELATE, GOMO KELATE... bukan GOMO KELATE GOMO je ke?

SangKunang
Saturday, November 07, 2009 3:27:00 PM
 

tahniah NS, syabas kelate, TQ Tan Sri Annuar...
kalah menang bukan ukuran, sokongan tetap sepanjang zaman

Cik Amy Sensei
Saturday, November 07, 2009 3:32:00 PM
 

salam mr pauh putik..

apa khabar?
lama menyepikan diri ekk..
busy ke..

moga kamu bahagia selalu di sana k..

FaizalSulaiman
Saturday, November 07, 2009 3:58:00 PM
 

salam matju.
congrats to klate.tak bjaye pon leh gi final okay la tuh bro:-).lama seh aku tak singgah sini!

ije
Saturday, November 07, 2009 6:31:00 PM
 

:)

bola tu kejap je.. tapi kesan tu boleh jadi lama.
adat la, ada menang n kalah. kan?

nurayunni
Saturday, November 07, 2009 6:35:00 PM
 

syabas buat klntan n n9..yg pnting semua pemaen hensem2..huhu

finalcross
Saturday, November 07, 2009 6:50:00 PM
 

adat permainan...kalah & menang, tapi tu la,bile emo menguasai diri,mcm2 leh jd. apepun congratz to Kelantan kerana bole sampai ke final. terus lg berusaha...

Encik Azizan
Saturday, November 07, 2009 7:00:00 PM
 

syabas kpda klntan msk final..da tahniah n9 mng piala malaysia..klh mng adat bertndg..yg pling kecewa skp penykong..deng

..::..ein..::..
Saturday, November 07, 2009 8:11:00 PM
 

nak komen gak lerr...dlm perlawanan kan dh jd adat..ade menang ade kalah..2 lumrah la..tp yg x best nye, kenapa la para penyokong xleh b'pikir dgn rasional...malu nye tgk ade insiden mcm mlm td..mencemar kan nama baik negeri je..kesian org klntn yg lain..turut kena tempias suma 2....apo2 pun, den banggo dgn team n9...corak permainan yg sgt smart...wahahaha..pnjg sudah~~~

pauhputik
Saturday, November 07, 2009 11:28:00 PM
 

@imHepPie

Ntah la, no komen. stress sangat, sebab semua datang harapan kelantan akan menang. Dah la dalam stadium tu 70% penyokong Kelantan.

@sayalahfaizul

Kawe pon perase jugok. sokmo meme "GOMO KELATE GOMO"

@SangKunang

Sokong Bro, Hidup Klate

@Cik Amy Sensei

OOT. x pe jawab gak, sehat je, cuma tenet dekat UNISEL cam sial sket, tu jaram on9..

@FaizalSulaiman

betul bro, walaupun x menam, kawe bangga kelate leh gie peringkat akhir, bukan keje senam...

@ije

Sokong ije, adat perlawanan mesti ada menang kalah, kali nie kita kena terima hakikat kita kalah. kalah skali bukan bermakna kalah sokmo.

@nurayunni

Terpikat ke??? sape tu agak2???

@finalcross

Gomo klate gomo

@Encik Azizan

Hope demo x terlibat insiden bakar kerusi tu.

@..::..ein..::..

Tahniah kepada N9... Kalau ada sumur di ladang, boleh saya menumpang mandi, kalau umur yang panjang, kita jumpa lagi....

zety
Sunday, November 08, 2009 12:08:00 AM
 

wah syok ns menang!
org kelantan nmpknye kene bekalkan kueh bepan seguni untuk cik2 yang kat sini..hehehe.

pauhputik
Sunday, November 08, 2009 12:20:00 AM
 

@Zety

Tengok la kalau sempat aku pegi beli petang nie
untuk kau je. Ko banyak sangat tolong aku sem nie.. Terharu sangat2... tima kasih Tie - Tahniah N9 menang

Zura
Sunday, November 08, 2009 6:50:00 PM
 

lama x update...demo salah sorang org kelate yg baguh...heheh...indra mmg the best lah mlm tue...tok sah sedih2...thn depan ade lagi ape...susah2 demo ajelah yg main...

cinta lea ixora
Monday, November 09, 2009 5:56:00 AM
 

huhu...malang btl klate kaloh... ssh2 payoh penyokong g dari jauh tp hampa sume...
sedey gak sbb 1st time tgk bola and kalah ;(
tp nk wat cmne..mmg ptt pon ngan care men gitu klate kaloh...huhu

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH

Recent Posts

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget