Yamaha 135 LC

Wednesday, November 18, 2009

Salam semua. Huh hari nie hari paling meletihkan. Kenapa letih??? Aku pon x tahu nape letih sangat. Tapi sebelum nie x penah rasa letih camni. Mungkin sebab assignment banyak + aku ada masalah yang x leh diceritakan di sini kerana blog aku juga senantiasa diperhatikan oleh orang2 tertentu, so x leh semua tulis lepas je. Kang gaduh plak, So biar la aku sorang je rasa benda nie.

Dalam sebulan lagi aku dah nak abis belaja di Unisel neh. Banyak sungguh benda aku blaja kat sini sepanjang 2 tahun setengah di sini. Tahun depan aku akan bergerak ke Johor Bahru plak sebab pratikal kat sana. Erm stop dulu pasal benda nie. Nak sambung cite pasal motor la plak.


Kalau sengsapa yang follow twitter aku mesti tahu ari  jumaat lepas aku angkat Yamaha 135 LC. Kalau dah beli yang baru mesti ramai yang tanya mana pegi Honda Ex5 aku yang lama tu. Sebenarnya motor lama tu aku trade-in dengan motor baru neh. No pendaftaran kali n W sebab x sempat nak uruskan di Kelantan, gpon kos nak bawak balik motor lama tu pon dah makan duit.

Dulu aku memang suka travel ngan EX5 tu, tapi skunk motor tu dah 'barai' n enjin pon bunyi kuat sangat sehingga hilang keselesaan aku ketika menunggang. Last skali aku jalan jauh ngan EX5 aku 2 sem lepas asenya. Walaupun x laju, tapi dengan motor tu la aku travel ke Terengganu, Pahang, Melaka, N9, Perak, Pulau Pinang, Selangor, KL. Saki baki yang tinggal tu insyaAllah aku akan jelajah dengan kat atas neh kalau panjang umur dah sehat.




Walaupun dah ada pengganti baru, tapi aku tetap bangga dengan prestasi ko DAL1152. Terima kasih kerana telah menjalankan tugas dengan baek selama 5 tahun selama bersama aku. Lupa lak usia motor nie genap 7 tahun 14 Februari 2009.

p/s : Hari sabtu nie maybe aku balik Kelantan, aku nak cuba pecahkan rekod perjalanan tanpa henti 6 jam dengan Ex5  (Unisel (Bestari Jaya) - Pasir Mas).

10 comments:

Hanc
Wednesday, November 18, 2009 6:46:00 AM
 

Salam bro~~ Perh moto hari tu kan yang baru tu???

miszgarfien
Wednesday, November 18, 2009 6:53:00 AM
 

blk kg hati2 bawa motor....lupa kan segala masalah 2...dh xyah igt lg...dh lepas pun..terus kan kehidupan kerana pasti ade perkara yg lbh mencabar lg after this...

Cahaya Yang Riang Gembira
Wednesday, November 18, 2009 7:24:00 AM
 

Matju.. Amboi.. Tanpa henti??? Adeh.. Mahaye wooo.. Rehat ler jap.. Hati2 ek.. ;)

~ daku pny laptop dah okey.. format balik.. huhu.. tak dpat diselamatkan lagi aritu.. thanx atas prtolongan.. ;)

imHepPie
Wednesday, November 18, 2009 8:07:00 AM
 

pinjm ar sminggu..aku nk mntak honda cup dri mak aku pon x lepas2 lgi

'AQILAH
Wednesday, November 18, 2009 1:33:00 PM
 

moto...tak reti bawak moto....hati2 :)

Kuwe
Wednesday, November 18, 2009 9:04:00 PM
 

bulih kiro.
lu memang jiwa muda panas membera.

kawe bab muto nih surrender jgk.isi angin kawe reti.

Deen
Wednesday, November 18, 2009 11:26:00 PM
 

jgn jadik mak rempit suda..hehe

erie
Friday, November 20, 2009 6:00:00 AM
 

aku mmg minat 135 LC/ Tgh kmpul duit nak beli

zety
Monday, November 23, 2009 10:00:00 PM
 

nk pjnm...huhuhu.gurau je takut ak motor baru.bau kedai.

azizan4444
Tuesday, December 01, 2009 6:30:00 AM
 

smart bro..suke kaler htm ko?sdp monggek awek lps ni.haha

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH