Kawe Anok Kelate

Friday, January 8, 2010


Sawodikap wahai pengunjung blog woh pauh putik dop rajin masok neh. Ari nie rasa nak menulis en3 seperti tajuk di atas la.


Kalau sebut pasal orang Kelantan mesti terpikir orang dari sebuah negeri yang kecik di Pantai Timur yang suka merantau. Erm ye ke orang Kelantan suka merantau??? Kalau ambik aku la sebagai contoh aku memang suka merantau sebab aku suka sangat mengenali tempat2 baru yang belum pernah aku lawati. Best tau dapat tgk tempat orang. Semua orang mesti sama, kalau duduk di sesuatu tempat untuk beberapa jangka masa, mesti nak keluar tgk tempat orang.


Satu lagi suka merantau sebab orang Kelantan nie ramai, pegi mana2 je ada. Aku tahu ada spesis Anti-Kelantan sebab orang kata kami suka berpuak-puak, ganas, suka usik orang. Tapi aku x penah amik port pon dalam aktiviti cam2, sebab aku cam2. Walaupun aku orang Kelantan tapi aku bleh je join budak negeri lain. Kadang2 sesetengah orang Kelantan kawan ngan orang sendiri je sebab susah nak communicate ngan orang luar. Masa aku memula masuk unisel dulu g2 la, punya la susah nak komunikasi sebab banyak perkataan bangku aku x tahu nak guna. Kalau aku kol mak aku, budak bilik aku ternganga dgr.

Ganas???? Aku ase aku x ganas pon, bawak motor la cam cilaka sket.. Bab suka usik orang @ pompuan neh benda memang bukan favourite aku. Aku ada awek, aku x suka orang usik awek aku sampai dia x senang duduk. Sama la bila aku kuar member2 aku, aku x penah amik tahu pon kalau dieorang usik pompuan. Budak mana2 pon sama je la, jangan kata Malaysia je, budak asing pon nak ngejas budak2 kito tau . Afrika, Indonesia, dll semua usik gak budak2 kita bila nampak yang dieorang berkenan. 2x5 je.

Dulu aku penah tanya member aku 3-4 orang pasal Kelantan, dieorang cakap apa nk tahu??? Kelantan nie mundur sebab lepas kul 10 semua bandarnya mati. Ada yang kata malu nak beli jean Levis yang ori pasal ramai orang Kelantan yang berniaga pakaian kat luar jual jean Levis dari Siam.Macam2.

Kate la nak kate apa pon pasal Kelantan, kawe tetap banggo jadi anok kelate. Jangan disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga. Kepada semua rakan blogger, semoga kita leh jadi rakan yang x memilih bulu dalam persahabatan.

p/s: Dah 2 tahun setengah aku blaja di Unisel (Selangor), minggu depan nak merantau di Johor plak untuk praktikal. Bleh je pilih di Kelate, tapi aku nak kenal lagi tempat orang sebab aku x puas lagi meneroka.

22 comments:

m[i]era
Friday, January 08, 2010 6:31:00 AM
 

sy sokong kata matju.
ramai gak org ckp kelantan ganas.
tp bukan lorh 1 ngeri ganas kn.

suka merantau upernyer.
btl kata matju kita kena kwn sumer.
x semestinyer same ngeri jew.
:)

sharamli
Friday, January 08, 2010 7:06:00 AM
 

nak dtg melawat cek kt utm ni kn?
rumet cek 0rg klate ni..nak usik?

YaNNa'87
Friday, January 08, 2010 8:08:00 AM
 

kawe pn suka sgt travel, hbs dh sluruh semenanjung malaysia ni kawe g.. tgal sabah n srwk jh dop g lg..insyaAllah klu ad rzki sapa la..

walau sejauh mna pun kt merantau, tp kelate tetap di hearty...

FarhanaDr
Friday, January 08, 2010 9:33:00 AM
 

Matju.. Yeah.. Bangga2.. Heehee.. Dan org klantan ni cantek2, kacak2 jugersss.. Err.. Kamu kacak tak? Hehehe.. ;p

Bgus gak merantau, tambah kawan, tambah pngalaman.. :)

'AQILAH
Friday, January 08, 2010 2:16:00 PM
 

nak sikit semangat tu :) housemate ku orang kelantan, ok ! dia baik...cuma kalau dia dah cakap kelantan, ku macam lambat pick up sikit apa yg dia cakap...heee :)

FaizalSulaiman
Friday, January 08, 2010 2:38:00 PM
 

memula kawe blom kenal ore klate nih, adala sikit pandangan skeptikal org luar pada ore klate.

pastu bilo doh blaja loghat, gi KB, make budu..klate ni besh gak. sain2 kawe rama klate. siap leh menyapung dale klate lagi.hahahaha

jum nyapung!hahahahahahaha

Ieda the Rainbow Princess
Friday, January 08, 2010 4:13:00 PM
 

Salam..Yg Ieda tau Mek2 Klate nie comel2 & molek2 belako! ;)

Miss Ekin
Friday, January 08, 2010 5:10:00 PM
 

hehehe bagus2.. x dinafikan ape kamu ckp 2 ade yg betol jugak.. tp xsume.. merantau la, jauh perjalanan luas pemandangan ;))

Zura
Friday, January 08, 2010 7:41:00 PM
 

sume sama je...kata 1malaysia...

apiih
Friday, January 08, 2010 9:06:00 PM
 

walaopn kawe buke anok jati ore klate..tp kawe brtuoh dpt duduk d klate nih...hehehe..mugo kalu kawe xduk klate,kawe xkan dpt jupo si DIA..hahaha..sapo2??jeng..jeng..jeng..huhu

Anarm
Saturday, January 09, 2010 12:31:00 PM
 

kawe suko la entri ni.. hehe..

buke ore kelate jah hok sokmo buat perangai dop molek.. ore negeri lain pon ado jugok.. hangin jugok la bilo ramai dok ngato ore kelate nih jahat2.. kawe saing ramai budok2 luar.. kawe tgk budok2 luar pn perangai lebih kure.. ado jugok perangai dop molek.. lg teruk pn ado..

biar la ore nok kato gapo pn.. hok peting, SEK KITO JANGE PECOH.. hahaha.. (ore luar hok dok ngato tu, turun tempat kawe gak siak laa puok dio.. hehee..)

@FaizalSulaiman: x baek nyapung.. hahaha..

Ahmad Azrin Aziz
Sunday, January 10, 2010 6:13:00 AM
 

kelate meme terbaik!!

Cik Peanut
Friday, January 22, 2010 11:21:00 AM
 

peanut banggo ssebab peanut ore kelate..
biarlah ore nok oyak gapo...
mugo demo tok rajin nok kenal ore kate..
kecek berdasarkan observation je..
bukan berdasarkan hati dan perasaan..
hehehe
:D

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:22:00 AM
 

kemah kemix sepp kitooooo!!!!!!!!!

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:24:00 AM
 

hahahaha

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:25:00 AM
 

kemah kemix sepp kitooooo!!!!!!!!!

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:25:00 AM
 

kemah kemix sepp kitooooo!!!!!!!!!

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:25:00 AM
 

kemah kemix sepp kitooooo!!!!!!!!!

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:25:00 AM
 

kemah kemix sepp kitooooo!!!!!!!!!

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:25:00 AM
 

kemah kemix sepp kitooooo!!!!!!!!!

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:25:00 AM
 

kemah kemix sepp kitooooo!!!!!!!!!

dekut blako
Tuesday, April 22, 2014 1:25:00 AM
 

kemah kemix sepp kitooooo!!!!!!!!!

Post a Comment

JOM BELI MURAH MURAH

Recent Posts

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget